tisdag 27 mars 2012

Jag har bestämt mig.

Kusin vitamin undrade vad jag har för hemligt framgångs recept på min viktminskning och tyvärr är det inte nåt mer spännande än att jag har bara bestämt mig.

Hela hösten tänkte jag att "på måndag, DÅ ska jag börja mitt nya liv".
Måndagen kom, men inte det nya livet.
Och så fortsatte det vecka ut och vecka in.
Så bestämde vi oss för att teckna en försäkring, men jag var för fet för att dom ville försäkra mig. Att få det brevet och läsa "Kära Jenny. Pga av ditt höga BMI kan vi inte blablablabla innan du tagit lite tester,så att vi kan försäkra oss om att du inte blablablabla"
Det var som att få en riktigt ordentlig käftsmäll. Och va jag inte ledsen och deppad innan, så blev jag det.
Och så var det dax för mig att ta lite tester av olika slag och när läkaren ringde, två dagar innan julafton, och sa att jag låg i farozonen för diabetes, kände jag att nu får det fanimej vara nog.
Jag bestämde mig för att börja min viktminskning på det nya året. Jag googlade på lite "dieter" och kom fram till att Viktväktarnas eller Viktklubbs sätt passar mig bäst.
Jag vill kunna äta allt, framför allt för att Elis ska lära sig att man äter allt.
Och eftersom att jag inte orkar springa på en massa möten fick det bli Viktklubb.
Och jag är super nöjd.
Jag har framför allt kommit ifrån mitt småätande. Att äta fyra (fem, sex...) korvskivor MEDANS man steker är liksom inte så bra...
Sen behöver man inte svulla i sig en massa bara för att det är helg.
Jag fyller inte i längre vad och hur mkt jag har ätit utan jag fyller bara i min vikt varje vecka.
Jag tycker att det har gått förvånatsvärt bra och väntar på ett bakslag, som borde komma förr eller senare.
Det bästa med hela den här grejen är att få ställa sig på löpbandet eller ta sig en rask promenad ute.
För då behöver man inte tänka på nåt annat än att röra på fötterna, vilket jag tycker är oootroligt skönt!

Målet med allt det här är ju, förutom att må bättre, att skaffa ett syskon till Elis.

Så nu vet du Erika.
Det är bara att bestämma sig;)

Kramelikram❤




- Posted using BlogPress from my iPhone

3 kommentarer:

  1. Bra jobbat! Nu har jag ju inte sett dig på ett par år och vet inte hur du ser ut...men på bilden så ser du ju absolut inte tjock ut! får man fråga vilket försäkringsbolag det var? Jobbar inom den där branschen å är allmännt försäkringsskadad...

    Kämpa på!

    SvaraRadera
  2. Du har gjort det jättebra vi längtar efter er och få se hur du ser ut nu, vi såg ju skillnad då Elis fyllde år så det måste ju synas mer nu. Envis har vi ju vetat att du är!!!
    KRAM mamma

    SvaraRadera
  3. Pernilla, jag tror att det heter Movestic.

    SvaraRadera