måndag 9 juli 2012

En inte helt ovanlig natt.

Jimmy har flyttat tillbaka till övervåningen och vår gemensamma säng. Kan väl inte direkt påstå att jag saknat snarkningarna, men i det stora hela är det trevligt att ha han på plats! :)

Elis kommer, nej jag menar ropar MAAAAMMAAA klockan fyra varje morgon.
Då går jag och hämtar honom, eftersom det just nu är lite spännande att springa genom övervåningen.
Med oss från E's säng har vi, förutom täcke och kudde, Lennart, Vovven och Nallen.
Väl i vår säng lägger sig E ner och jag går iväg för att göra välling.

Och allt som oftast har unge herr Bjöörn möblerat om i sängen.
På hans kudde ligger Lennart, Vovven och Nallen.
Och då, helt självklart, ligger Elis på min kudde....
Men efter en liten ommöblering ligger alla på sin plats.
Jag, Jimmy, Elis, Lennart, Vovven och Nallen.

Men så känner jag det.
Nåt extremt litet, hårt och obekvämt som jag lyckats lägga mig på.
Djur nummer fyra. "Lilla Vovven".
Lilla Vovven är en liten liten plast hund. Den ska ju också självklart vara med.
Okej. NU ligger alla på sin plats.
Jag, Jimmy, Elis, Lennart, Vovven,Nallen och Lilla Vovven.

Aha! Skönt! Nu sova!

Så, en och en halv timme senare tar Elis tag i mitt ögonlock, drar upp det och frågar om jag är vaken...
Vad svarar man på det?
"God morgon"

Idag har det shoppats.
Vad får ni se om ett tag....

Kramelikram



- Posted using BlogPress from my iPhone

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar