måndag 28 februari 2011

En gång för länge sen...

Tänkte jag; "Så himla toppen att va mamma ledig, då ska jag fixa och trixa med en massa små och roliga projekt!"
Nu har jag varit hemma från jobbet i ca 14 månader och jag har inte gjort ett endaste liten grej av vad jag hade tänkt göra.
Nu har jag i och för sig gjort en massa annat, men än då, det stör mig lite att jag inte har tagit tag i vissa saker.
Hur som helst så imorse (läs: inatt) då jag vaknade tjugo i tre, så bestämde jag mig för att ta tag i ett av dom små projekten. Så då Elis somnat på eftermiddagen plockade jag fram foton, album och pysselsaker och skulle sätta igång att fixa med hans album. Typiskt nog hade pennjä***n torkat, så jag la det projektet åt sidan.
(Och nej, trots att jag har HUR MYCKET pennor som helst så var det ingen annan som dög.)
Kommer dock att fortsätta med det projektet snarast, eftersom att alla sakerna ligger framme.
Får väl bli en tripp in till stan imorgon och inhandla en ny penna! =)

Andra projekt är att fixa med mina recept, köpte en bok för snart tre år sedan som jag hade tänkt sätta in recept i, och känner väl att det börjar bli dax att sätta in dom nu.
Sen så ska det målas på övervåningen och tapetseras och målas på en vägg i hallen, men det är ju sånna projekt som kräver barnvakt. Och att skid-vm är över.
Så nån helg framöver är det fixing da house som gäller.
Ett liiitet problem är att vi ska eventuellt, kanske, mest troligt, tror jag, ha en väggdekor i hallen. Och vet ni hur många fina väggdekorer det finns? Och vet ni hur dyra de flesta är? Och vet ni hur svårt det är att få tag i en vit dekor, eftersom att väggen den ska sitta på är svart?
Men så idag fick jag en annan liten idé. Måste bara prata med elektrikern först.
Ja, också Jimmy förstås! ;)

Tror också att jag har hittat några tapeter som skulle passa vardagsrummet. Men det är svårt att välja, vi kan ju liksom bara ha en....
Och sen var det ju den här jävla trappen som fortfarande bara är halv målad. Har som mål att den ska va målad innan jag går i pension. Det känns logiskt. Typ.

Nähe, ska väl ta och gå och sova. Och fundera ut lite mer pyssel! =)


1 kommentar:

  1. Det känns lite överkurs att säga vad var det jag sa, men jag säger det ändå: VAD VAR DET JAG SA! Man hinner inte ett skit när man är mammaledig! Vips är dagen slut innan den ens har börjat och man har just sepass hunni äta och kanske skita och byta ett ton med blöjor och sagt bampa (lampa) hundra gånger och torkat barnmat och läst samma bok fem gånger och försökt tömma och fylla diskmaskinen och kanske hunnit fylla tvättmaskinen men glömt sätta på den och inte idats vika tvätten eftersom man har en medhjälpare som hela tiden viker upp det man vikigt och fått 17 pussar och 22 hårdragningar och en snyting av misstag och slagit foten i en eländesleksak som sätter igång och börjar spela en glad melodi som sen spelas sjuttioelva gånger till innan man får avlösning en liten stund av den andra delen i familjen. Så nä, man hinner inte. Har för mig att jag försökte berätta det en gång för typ 9 år sedan... ;)) Vi saknar er och skulle gärna komma ner och vara barnvakt! men det är inte länge kvar nu! Kram kram!

    SvaraRadera