söndag 23 januari 2011

Mamma?

Elis pratar mest en massa rapakalja, men några ord har han dock som man "förstår" vad dom betyder. Som tex;
*Apa = pappa eller lampa.
*Gogg gogg = häst (helt självklart....typ....)
*Ajåå = hallå
*Tack tack = betyder inte så mycket annat än just det.
*Atchoo = sägs oftast med ett skratt efter att nån har nyst, eller hostat. Eller bara om han känner för det.
Favoriterna är tick-tack och titta. Dom orden hamnar allt som oftast på repeat....

Mamma är dock nåt han inte säger. Han gör inte ens ett försök. Jamena hur svårt ska det va!? MA-MA. Men nada.
Vi har ju snart hängt ihop ett år och inte ett enda ma-ma.
Han kanske inte har fattat grejjen. Hur landet ligger liksom.
Jag vet att han kommer, förhoppningsvis, fatta hur läget är. Och förmodligen kommer jag, som de flesta andra mammor, bli förbaskat less på;
"mamma, mamma, mamma, maammmaaaaaaa!"
Men just nu finns det bara en sak jag längtar efter och det är att höra Elis säga mamma.

Har ju gått och blivit med ajfån. Vi håller just nu på att lära känna varann. Det är minsann nalta eljest än en "vanlig" mobil. Imorse hade jag tex ring till Jens 08.22. Jag vet att jag inte gjorde det med vilja, utan det va nog ajfån-spöket som ringde! ;)
Och så försöker jag att komma igång med bloggningen från mobilen, men det går trögt. Vet att jag hade problem med min förra mobil med, men hur jag löste det minns jag inte.... Men jag antar att det ordnar sig tids nog! =)

Ja, sen så är jag rå peppad på att fixa och dona här hemma. Blev super duper inspirerad härom dagen då jag va och hälsade på hos Fam. Seger-Elsberg. Dom har renoverat och det blev sååå fiiint!!
Så nu har jag efter snart två år, ÄNTLIGEN kommit på hur jag vill ha det i vardagsrummet. Eller ja, jag tror att jag har kommit på det iallafall. Eller jo, jag HAR kommit på hur jag vill ha det. Ska bara prata med Jimmy först. Fast jag nämde ju tankarna för honom då han såg skidor på tv och då sa han ja. Så jag antar att det är okejat då!? =)
Nu var det bara att hitta tiden och pengarna.
Å andra sidan, som direktörs fru så är det bara att be köksan passa Elis medans jag visar hantverkarna hur jag har tänkt! ;)

Förresten Elis går. Till 80% iallafall. =)

4 kommentarer:

  1. 80%???? Nu tror jag nog att du drömt...jag kan berätta att han kryper till 80%...MVH Pappan

    SvaraRadera
  2. Ok, jag kanske överdrev lite, lite... Men är det inte det man gör om sina barn? Jamena om du frågar min mamma och pappa så var jag en jävel på att ta körkort. Snabbt och effektivt! ;)

    SvaraRadera
  3. Har du drömt det där om körkortet ? Var det inte en viss elev som nästan nötte sönder pärmarna på körskolan . Finns det ingen instruktion till din ajFÅN föreslår att du läser den lika noga som körkorts pärmarna
    KRAM mamma

    SvaraRadera
  4. Kom just ihåg vi längtar efter nya bilder på
    lilleman/mormor och morfar

    SvaraRadera