söndag 30 januari 2011

04.19

vaknar Elis på mornarna.
I knappt en vecka sov han tills han passerade 6-tiden. Det var underbart.
Nu är det faktiskt bara fruktansvärt.
Allt blir bara knas. Som i lördagsmorse tex, på kvällen innan hade jag ju gjort i ordning tvättstugan och gick alltså och la mig klockan tolv. Det innebar alltså att jag fick sova i fyra timmar och nitton minuter.
FYRA TIMMAR OCH NITTON MINUTER.
Det är fan inte skoj. Att vara vaken längre än tio är rena rama dödssynden.
Och vad gör man då klockan halv fem på morgonen?
Jo, antingen ser man på nåt inspelat program, eller så ser man på repriser. På lördagmornar går "På spåret" och på söndag mornar visas "Skavlan".
Sen så väntar man och väntar man och väntar man på att det ska bli ljust, att Jimmy ska vakna och att dagen ska börja. Börja på riktigt alltså.

Nu har klockan passerat nio. Vi har hyrt film, men jag tror att jag hoppar den. Jag ska ju stiga upp om åtta timmar.

Om jag är less på Elis tidiga mornar?
Less är bara förnamnet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar