lördag 27 november 2010

Liten på jorden...

Jag försöker förstå mig på dom som kan ha sina barn sovandes i sin säng år ut och år in. Elis har sovit i våran säng två nätter nu och herregud va det är jobbigt! Jag har ont i kroppen och är trött eftersom att jag vaknar sjutioelva gånger pga att han är som en mini kamin och då och då får man sig en spark i ryggen eller magen. Och ibland vaknar man av att hans rumpa är mot ens ansikte och en burkmatsdoftande prutt når ens näsa.
Och sån plats han tar!
Denna lilla mini människa. Jag och Jimmy ligger på varsin kant och Elis har ALLT utrymme i mitten och ja, han nyttjar det till fullo!!
Varför hans säng plötsligt inte duger, har jag ingen aning om. Han är väl i en sova i mamma och pappa säng period. En period som jag hoppas går över rätt så snart.
Myser gärna med honom i sängen på morgonen, men på natten mår nog alla tre bra av att vi sover i våra egna sängar!

I helgen ska vi inhandla färg till Elis rum och så ska jag ge mig på ett lussebulls bak. Första gången. Önska mig lycka till! ;)

2 kommentarer:

  1. Vänta tills du har 3 som ska sova i samma säng, helst närmast mamma allihop. Dom nätterna sover man INTE ALLS! kram

    SvaraRadera