tisdag 30 oktober 2012

Graviditet nr 2.

(Eller om vi ska va petnoga, nr4)

Jag mår bättre än med Elis. Med honom kräktes jag i nio månader.
Denna gång hoppar jag över kräkningarna, men har konstant en diffus illamående känsla. Käkar ett halvt åksjuke piller om dan för att dämpa det lite. Illamåendet alltså.
Veckorna går fort på ett långsamt sätt.
Tyvärr så hade jag ett mindre trevligt besök hos barnmorskan, så en ständigt molande oro finns i bakhuvudet. Hela tiden.
Anledningen till oron är mitt satansjävlaskit BMI. Och som ni vet fullkomligt hatar jag allt vad BMI handlar om.
Men nu är det som det är och mitt BMI är FETTMA!
(att jag faktiskt gått ner 10kg spelar ingen jävla roll).
Så är man fet och gravid,som jag då är, så;
1) Riskerar barnet att dö i magen
2) Man kan drabbas av diabetes, struma och fan och hans moster.
3) Jag får bara gå upp 6kg under hela graviditeten.
Sen var det en massa jävla punkter till, men det var liksom dom tre som fastnade.
Framförallt nr 1.
"Barnet riskerar att dö i magen"

Har lite svårt att släppa just den.

Ironiskt nog tyckte BM att det var bra att jag hade inställningen att allt kommer att gå bra.
Ja, det va alltså innan BMI uträkningen.

Så nu bara väntar jag på att det ska bli v20 (då man är fet får man inte göra tidigare, pga av att det är svårt att se barnet på feta personer) och att ett ultraljud ska göras. Och att vi får se att barnet lever och mår bra.

Har inte bestämt än om jag ska byta BM. Har tänkt gå dit nästa gång och berätta hur jag blev påverkad när jag var där sist.

Så då vet ni.

En stor varm FET kram.




- Posted using BlogPress from my iPhone

5 kommentarer:

  1. Tycker att du ska byta efter du sagt din åsikt
    KRAM mamma

    SvaraRadera
  2. Är det samma sim med Elis? För redan då var du missnöjd för hon tyckte typ att du skulle banta. You go girl!!/ erika

    SvaraRadera
  3. Nja, inte banta, men hon tyckte att jag skulle sluta upp med att dricka 1,5 liter (om inte mer) i veckan... Det är tydligen inte så bra...

    Men förbannat gott! ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Alltså sluta med julmust...

      Radera
  4. Tycker dwet är sjukt. Jag vägde 92 när jag vägde in mig för snart 5 månader sen. Inte ett ljud från BM. Jag har mått bra och vägde samma med Olivia för 5 år sen men då skulle jag bara gå upp bäbisen på 10 kg. Funkade. Nu är det bara 7 v kvar och jag har fullstädningt struntat i vad att tänka är ;)Så det kommer gå bra Jenny.

    Kramar!

    SvaraRadera