onsdag 31 oktober 2012

1000 kg lättare. Och gladare.

Ringde barnmorskan imorse.
Jag berättade för henne hur jag mår, hur orolig jag är och hur fel allt kändes sist.
Och hon tog åt sig. Hon blev väldigt ångerfull och sa att hon hade gjort ett dåligt jobb som bm.
Och nu ville hon se till att allt rättades till.
Jag bad om att få komma och få lyssna på hjärtat, men hon tyckte inte det var en bra idé, eftersom då måste jag vänta två veckor till för att kunna höra nåt. Och för mig, just nu, är två veckor en evighet.
Så hon bestämde att jag ska komma nästa vecka och göra ett vaginalt ultraljud, så att jag kan slappna av och faktiskt tycka att det är kul att vara gravid.
Så det känns otroligt skönt.
Dels att få se hur bebisen mår och dels för att hon verkligen tog åt sig.
Hon kommer garanterat aldrig gå på så mot nån annan som hon gick på mot mig. Aldrig.
Och det känns ju bra.
Inget ont som inte har nåt gått med sig.

Nu: sova.

Kramelikram
- Posted using BlogPress from my iPhone

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar