torsdag 26 januari 2012

Motivation.

Framför löpbandet har jag hängt upp ett par jeans från förr.



Dom är dyng fula, men syftet är att jag ska kunna få på mig dom.
OCH kunna andas samtidigt.
Jag har inte nåt mitt första delmål än, har lite mindre än ett kilo kvar och siktar på att nå målet nästa vecka.
Kosten går bra, det är ju trots allt "vanlig mat". Det bästa är att jag inte är hungrig som jag var förut och inte små äter jag heller. Och så äter jag (oftast) bra med frukost och håller inte på dö av hunger innan lunch.
Däremot skulle jag kunna döda för en chokladkaka, men jag gör det inte. Dels för att sitta bakom lås o bom inte känns så skoj och dels för att det vore dumt att trycka i sig en chokladkaka bara så där!
I helgen ska jag testa göra en alternativ glass.
Mamma o pappa är försökskaniner.
Lägger ut receptet om det blev ätbart!

Efter jobb o dagis passade jag och Lill-Knas på att vara ute en stund.
Mys pys!
Jag gjorde ett försök på att göra en ljuslykta. Den funkade helt ok, men den klarade inte av då Elis kom svingandes med spaden. Suck.






Imorgon är det dax för jobbardag nr. 7 och det börjar kännas i kroppen o knoppen!

Sov gott!
Kramelikram

2 kommentarer:

  1. Oj! vad vi längtar efter er.
    KRAM mamma pappa

    SvaraRadera
  2. Snyggt jobbat bruden!! Tänk på allt bra du gör istället för det som inte är bra! Jubla för alla små steg framåt och grubbla inte över om det går trögt en dag! Kroppen jobbar lite som den vill och dessutom har vi typ en miljard hormoner som inte alls jobbar som vi vill... Jag står här med pompoms och på cheerleadermanér och gör hejjaramsor! Jag hoppas att dom hörs hela vägen ner till dig! Hejja hejja HEJJAAAA!!!!
    Kramiz

    SvaraRadera