fredag 13 januari 2012

Mot nya mål.

Sen den andra januari har jag varit med i viktklubb. Till den 12 augusti ska jag ha gått ned 20 kilo i vikt. Jag har ca 18 kilo kvar, och det känns inte ens jobbigt. Bara jävligt peppande! Jag har två kilo kvar till mitt första delmål. Då ska jag gå på Indiska och köpa mig nåt fint. Inga kläder, men en sjal, väska eller nåt till hemmet. Jag har en några delmål längs vägen och varje gång jag kommer dit ska jag unna mig nåt. Att ta hål i öronen finns bl.a. med på listan. Sen då jag väl nåt min målvikt så ska jag unna mig två saker. En tatuering och en Carolina Gynning tavla. Dyrt, men så jävla värt! Och självklart finns det en sak som jag/vi önskar mig/oss mest av allt. Och det är ett syskon till Lill-Knas, men att ha ett BMI som gör att varje skolsköterska att får nippran gör det inte direkt lättare att få det man helst av allt vill ha. Så, som sagt, mot nya måååål! :) Kramelikram - Posted using BlogPress from my iPad

3 kommentarer:

  1. Jag håller alla mina kilon på att du fixar detta, men skolsköterskan va ha hon me de att göra?

    SvaraRadera
  2. Rykten säger att dom numera på skolan kollar BMI på barnen. Vilket jag tycker är fruktansvärt, eftersom att jag tycker att BMI är den absolut sämsta måttstocken! Om jag skulle gå efter BMI på mig, så skulle det innebära att jag förmodligen skulle se anorektisk ut dvs om jag inte redan fått det för att nå mitt BMI mål.
    Jag tycker dock att det är super bra att skolpersonalen har koll på barnen, både på överviktiga och underviktiga. Men jag tycker som sagt att dom kan skippa hela BMI grejjen!

    SvaraRadera
  3. Hejja Jenny!! Peppa peppa peppa! Du kommer att fixa det eftersom du bestämt det! Håller med dig om att BMI är ett felaktigt mått och att det är fruktansvärt att skolsköterskan skickar med BMI-papperet med barnen att ta hem till föräldrarna! Att en 10-åring får höra att den är överviktig är bäddat för anorektiskt beteende! Bättre att prata kostvanor med hela familjen istället. Barn växer och behöver inte höra att dom är tjocka utan vad dom ska äta för att må bra och växa bra!
    Kramelikram till dig min vän!

    SvaraRadera