måndag 7 mars 2011

Ett brev med ångest är postat.

Och en otrevlig igenkännande känsla har infunnit sig i magen. Dvs ansökan om dagisplats är inskickad.
Det är inte det att Elis ska börja på dagis som känns jobbigt. Utan det handlar om oviljan att börja jobba igen. Eller att jobba ska bli skoj, men det är väl själva jobbet som spökar.
Och jag vet, det är väl "bara" att söka sig nåt annat. Men då man gjort nästan samma sak i tio år och tycker att det är det ända som man kan (kan å kan) så är det förbaskat svårt att ens ta steget att söka sig nåt annat. Och speciellt då man inte ens vet vad man vill göra istället....
Nåja med lite magont, sömnlösa nätter och ett glatt humör ordnar det nog sig i slutändan!

Elis har hamnat i sin första riktiga matvägran period. Och dessutom är det mer tänder på gång. Så han är så där lagomt go och gla´ kexchokla´ på dagarna. Jag hoppas att det har nåt samband och att då tänderna kommit fram börjar han äta igen.
Fördelen (Får man säga så? Jo, ibland får man faktiskt det.) är att han är riktigt trött på dagarna och sover gärna länge. Och det innebär egen tid för mamman och en massa dolidittande! =)
Idag har jag äääntligen kommit igång med Elis album!
Jag har också pimpat paket. Det är ju så himla roligt att göra det!!
Synd bara att man inte ger bort paket så ofta, så pimpandet sker inte så ofta...
Det här paketet ska lilla Cajsa Kavat få!


Nu ska jag se "En unge i minuten" på fyran och förmodligen fälla en tår eller två!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar