onsdag 22 december 2010

Hemma hos familjen Lundberg-Bjöörn

Elis har tyvärr, alltför ofta, börjat vakna då vi ska gå och lägga oss. Att han vaknar är väl en sak, men att han vägrar sova i sin säng är en annan....
Iallafall så tycker jag att vi kan viska då vi ska prata med varann och jag har slutat läsa innan jag ska sova, alltför att han inte ska vakna.
Jimmy har dock inte förstått det här med att viska.
Så härom kvällen sa jag åt honom "på skarpen" att va tyst eller viska. Han gick iväg för att borsta tänderna, men kom tillbaka och sa;
"Det kanske inte är jag som pratar för högt utan det kanske är du som hör för bra!"

Suck.

Idag har Caroline och Lova varit här. Lova är Elis tjej. Ja, alltså vi har bestämt att dom ska bli kära i varann, så det är bara för dom att gilla läget!

Ikväll så kommer troligtvis symaskinen åka fram hos oss. Japp, ni läste rätt. Symaskinen.
Och det är jag som ska använda den...
Kommer förmodligen va på ett stråååålande humör vid tillfället.

Elis rum är förövrigt snart klart. Allt är bara en fråga om tid.

4 kommentarer:

  1. Jag tror att Jimmy har rätt för hur var det nu med mormor och morfars väckarklocka.
    Kram mamma

    SvaraRadera
  2. Anders sa idag att när barnen flyttar ut ur sovrummet DÅ ska vi börja se på tv igen och prata med varandra.
    Ja denna fina symaskin. Ofta använd eller?

    SvaraRadera
  3. Tyckte jag hörde en duns och ett ilsket vrål långt borta tidigare ikväll. Var det du som kastade ut symaskinen genom fönstret?!

    Kram

    SvaraRadera
  4. Jo, Erika symaskinen används ett par gånger om året. Dock inte av mig, utan av mamma såklart! ;)

    Njää Hanna, det va inte jag.Fast jag dansade lite, kanske det va dunsen som hördes!? =)

    SvaraRadera