tisdag 7 december 2010

Bilbarnstoljävel!

Elis sitter i en större bil barnstol nu. Och varje gång vi ska åka iväg innebär det ca fem minuters jävla meckande med säkerhetsbältet. Att få ihop delarna så att dom ska bli en för att kunna pluppas i grejen. (ja, ni fattar!??!)
Varenda jävla gång ska det strula. Och nej, det har inget med bältet att göra, utan det är jag. Varenda gång glömmer jag bort hur det ska passa ihop.
Detta är dock inget nytt, eftersom att detta problem har funnits ända sen Alice var liten...eh...mindre. Men då lät det så här;
-"Du Jenny?"
-"Ja"
-"Min mamma vet hur man gör"
-"mmmm"
-"Du Jenny?"
-"mmmm"
-"Min pappa vet hur man gör"
-"mmm"
-"Du Jenny?"
-"Ja........."
-"Farmor och farfar vet också hur man gör"
-"Ja, Alice, jag VET att alla andra VET hur man gör, men JAG måste få hålla på ett tag till!!"
-"Du Jenny? Ska jag visa hur man gör?"

Behöver jag nämna att jag var rätt så irriterad just då?
TACK OCH LOV, så sitter Elis helt tyst. Och innan han har börjat prata så mycket BORDE jag ju fått kläm på själva sätta ihop grejjen.

Hoppas, hoppas, hoppas.

3 kommentarer:

  1. En vacker dag kommer du att få kläm på det, jag lovar!!
    kram

    SvaraRadera
  2. Japp du kommer att få kläm på det lagomt till Elis säger
    "Du mamma.....?" hehe

    SvaraRadera
  3. Nåja... farfar var väl inte SÅ vass på att få ihop delarna...
    Kanske ni saknar LEGO-genen du och vår far?

    SvaraRadera